måndag 1 november 2010

Lite mera kök....

....och inte så många ord från mig....tiden går så FORT! Kan vi stoppa lite här???
Jag hinner inte med!!

En kopp te brukar få mig att varva ner, så därför visar jag mina teburkar idag...ja det står ju något annat på burkarna, men allihop innehåller de te av olika sorter. Min favorit finns i mannagryns burken...Earl Green. Ahhhh......nu känns det faktiskt redan lite bättre!











Luffarslöjd kan man inte vara utan i köket, eller hur? Men den ska helst vara gammal och använd, med sin egen hemliga historia....






Sommarens sista ros (New Dawn) .....



Vi tillbringade helgen i Örebro och hjälpte mina föräldrar med lite stök och bök i trädgården och lite fix med hus och garage. När min lilla mamma, 87 år, började prata om att klättra upp på taket med högtryckstvätten och försöka få bort all mossa från takpannorna, kände vi att det vara dax att göra ett besök! Och jag lovar...hade inte vi kommit och hjälpt till hade hon gjort det själv....sån är hon! Hoppas jag blir lika dan....

Kram
Sussi

14 kommentarer:

  1. Det var en pigg mamma, skönt när dom är så. Det var många fina burkar du har, rymmer mycket thé. Luffarslöjd är fint, speciellt när det är gammalt som ditt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Va härligt med en sådan pigg mamma, önskar man blir sån när man uppnår den åldern. Men klart hon inte ska upp på tak och klättra:-)
    Jätte härlig samling av buskar du har och luffarslöjden gillar jag också.
    ha en fin kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Ahhh, vilken härlig mamma du har :)
    Ja, jag kan tänka mig att du har en del ruter i dig du också, och det känns inte som det finns några omöjligheter här inte.
    Jösses så mycket fint du visar. Jag har sådana små burkar och jag är så lycklig för dem, men de där stora suckar jag lite extra efter.....
    Jättefint! Skönt att man kan bli så glad bara av att se foton på fina saker.
    Ha det fint!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  4. Här inne får jag verkligen mitt lystmäte. Är ju precis som du en älskare av gamla ting. Visste inte att de runda burkarna fanns ned svensk text. Har bara sett dem med dansk. Hur som helst de är så vackra! Luffarslöjden är också fin, och säkert tillverkad av en kringvandrande stackare...Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig mamma du har. Tänk att vara så pigg och vital vid den åldern. Fina bilder från ditt kök.
    Kram och ha en bra dag
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. Ja, te kan man ju också ha i burkarna... Kanske borde ha det jag också, eftersom jag är en tedrickare...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. oj vilken pigg mamma Du har, men att klättra på tak är väl att ta i.
    Ännu fler fina bilder från Ditt fina kök, underbara burkar och sött litet skåp.
    Håller på och planerar vårens mässor så vi borde höras men hittar inte Ditt telefonnummer, hamnar hos Lantliv. Men jag skickar Dig ett mail.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Åh, jag svimmar vilka fina krus du har, är dum nya eller som jag tror antika?. Du måste vara en rejäl te-drickare (hihi).

    Ojsan, förstår att ni fick bråttom till lilla mamsingen, ..... inte bra att klättra på tak i den åldern. Skönt att hon är så pigg i alla fall, trots påhitten. :D

    Ha det gott vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  9. Jag hinner inte heller mé! Tre dagar sen du gjorde detta inlägget och jag kollar först idag... Gillar verkligen dina burkar, och att de används, och inte bara är att titta på!
    Din mamma verkar vara cool... Kram/Marie

    SvaraRadera
  10. Underbara krus du har, så många av samma, Snyggt!! Te älskar jag också, min favvo är rabarber/grädd den gör jag en stor kanna av och bara njuter, i soffan med en kopp och inredningstidning eller bra bok på det är guldstunder som är lisa för själen :-)) Jag håller med, man hinner ingenting just nu, tiden bara rusar. Men man måste försöka varva ner ibland och bara vara. Kram på dig och ha en fin helg//Paula

    SvaraRadera
  11. ÅÅÅ va härlig bogg!! Helt i min stil:) hit kommer jag tillbaka:)

    SvaraRadera
  12. vilken fin samling burkar du har där, gillar den där medicinflaskan extra mycket

    /Malin

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga köksbilder!!
    Har själv de små kryddburkarna, med bla klarskinn, lite kul!
    ha en fin vecka!
    kram

    SvaraRadera
  14. Så fine krukker! Nydelige :)
    Drømmer om å finne sånne på loppis endag :D
    Ha en fortsatt fin kveld :) Hilsen Grete

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi