onsdag 16 februari 2011

Min egen hörna

Här kommer en liten sneak peak på min alldeles egen hörna som nu nästan är färdig....ska bara måla benbockarna och fixa till bordsskivan.....sen är det klart!  Så här såg det ut för någon vecka sedan.
Fast förstås....riktigt klart blir det ju aldrig! Jakten går vidare..... efter en roligare skrivbordslampa, en läcker gammal skrivbordsstol, flera kul saker att ställa på hyllan...  Och det är ju precis det som gör det så kul! Det blir aldrig riktigt färdigt!










Funderar på att klä skivan med någon form av plåt eller zink. Vad tror ni om det?  Jag gillar när det inte blir för "gulligt". Finast blir det när råa, hårda och tuffa material möter det mjuka, söta och gulliga...

Nu är det dags för mig att packa ner dator, kamera , pass och körkort och sätta mig bakom ratten i ca 30 timmar. I eftermiddag åker vi till Callian för att se till huset, träffa våra vänner och inte minst, fylla släpkärran men nya roliga franska frestelser från brocanter och antikaffärer i södra Frankrike. Håll tummarna för oss att vi slipper snökaos på autobahn och att solen skiner i Callian så inga brocanter ställs in!



STORA kramen från
Sussi

18 kommentarer:

  1. Så vackert. Rådjurshuvudet. Dockorna. Tallriksställningen. Ska hålla tummarna att du hittar riktigt många fina fynd. Ha det så bra i Callian!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Vill också ha en sån där trevlig ursnygg egen hörna! Nu fick jag inspiration och idéer.....
    Stort lycka till på resan - och precis - ta med hem massor av frestelser!!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  3. ohhh sussi, vilken underbar hörna, varenda sak där är mohahaha!!!
    duuuuuuuuu kör försiktigt!
    ses till mässan där då, eller en fika när du är hemkommen, det skulle vällan vara najs!!!
    ha det bäst och hälsa våren, blink!
    varmkram lotten
    ps du, jaaaaaaaa zink skulle var urfint!

    SvaraRadera
  4. Så fint det är! En riktigt härlig liten egen hörna.
    Ha det så bra nu i Callian! Hoppas du hittar massor med nya fynd!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Vilken fin hörna du gjort i ordning. Så mycket vackra ting där redan. Plåtklädd skiva låter jättefint.
    ....å att få strosa runt på brocantes i södra Frankrike låter heeelt ljuvligt...men resan dit bakom ratten i en bil i 30 timmar med släpkärra efter lät mindre rolig. Hoppas att ni får det trevligt och gör många fina fynd!

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  6. Trevlig resa till Callian! Vi kanske ses på någon brocante.

    SvaraRadera
  7. Lycklig resa! Hoppas du gör många fina fynd i Frankrike!

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!

    Jisses så fint du har det i din hörna..! Där kan jag tänka mig att det kommer att födas en hel del idéer och kreativitet!!

    Kör jätteförsiktigt nu!!

    Kraam Sanne

    SvaraRadera
  9. Åhhh så fiint jag tror jag dånar!!!!
    Vilken härlig hörna och så mycket fina saker!!!!
    Dockorna så fiina!!!!
    Har du sådana till försäljning?
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar liten hörna du har där!!! Gillar ALLA dina små detaljer.... så himla läckert alltesammans.... Plåt- eller zinkskiva låter snyggt... mmmm.....

    Kör försiktigt nu..... och ha det så bra i Frankrike!!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Precis!! Det är förändring och förnyelse som är hela grejen, tänk va trist om man en dag kände: Nä, nu är jag klar!!! Hemska tanke!!

    Väldigt mysig hörna har du i alla fall!

    Trevlig kväll!
    /Frida

    SvaraRadera
  12. Tror det blir jättebra om du klär skivan med plåt eller zink. Gärna gammal zink som från en sådan där gammal diskbänk vet du. Åhh, det skulle jag i alla fall vilja ha *ler*
    Ha det nu riktigt bra i Callian och jag hoppas du får med dig mycket fint hem. Ska tänka på dig flera gånger när jag går här hemma i snörusket och fryser (nu känns det ännu bättre att vara i Frankrike va??????)
    Sköt om dig och ha det riktigt bra!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Gudars vad fint!!! Underbara grejer du har... älskar askar och dockorna sen, mums! Hyllan har den mest underbara färg!!!!

    Är som dig, vill inte för gulligt.... måla skivan SVART!!!! Jag målade lill tjejens skrivbordskiva svart och det blev kalas snyggt! Rufft och tufft mot det annars flickiga söta rummet. Blev bra balans... Testa det!

    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig hörna!!! Underbara saker!! kör försiktigt och ha det så roligt i Frankrike....inte avis alls;))

    kram kråke

    SvaraRadera
  15. Hej goa Sussi!

    Så himla fin hörna, uncderbara grejer!
    Att klä skivan med en ärjad plåt tror jag skulle bli riktigt fint :)

    Gissar att du är nere i Callian nu, ha det så jättebra och lycka till! Hoppas du gör många fynd :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar hörna du har!! Tror det skulle bli jättefint att klä bordet med plåt, gillar kombinationen av ruffigt och gulligt :-)) Hyllan har en så ljuvlig färgnyans, och samma med korgen sen de söta blommiga tyglådorna till, oj oj oj vilket ögongodis här i din lilla hörna. Underbara bilder med massor av inspiration. Kram på dig //Paula

    SvaraRadera
  17. Vilken myshörna att jobba i!!!!

    Önskar dig en fin ny vecka!
    -Pia-

    SvaraRadera
  18. Ahhhh - här sitter jag och tittar ut på snön som ligger så vit i kylan också tänker jag på dig som är i Frankrike. Hoppas du har det gott Sussie och att du njuter av allt och allt!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi