fredag 25 november 2011

Ut i skogen ska vi gå.....

Tillbringade förmiddagen i skogen.....bara jag,kameran och en plastpåse att samla in mossa, kottar och annat användbart till julpyntningen i helgen. Det är så ofantligt avkopplande att strosa omkring bland granar tallar och en och annan ek, och känna hur stressen bara rinner ut ur kroppen och lugnet sprider sig med varje andetag man tar av den härliga, skogsdoftande och syremättade luften. Ahhhhh.......Ska göra mitt bästa för att behålla den känslan hela helgen!



Har ni tänkt på så många vackra nyanser det finns av grönt....och så många konstverk som finns där ute i skogen, bara man vill se....












I mitt köksfönster är den nu LITE juligare än innan....med ett helt stim av vita hyacinter i en gammal gjutjärnsurna.... 



Två lila hyacinter i varsin gammal lerkruka.....



.....och den obligatoriska lilla dikesgranen som jag stoppat ner i en gammal fransk syltburk. 




Ettiketten har hängt med sedan 8-6-51.....







Jag har till och med kostat på mig en Azalea i år...den får sällskap av min lilla knubbiga domherre. Den kommer fram ur skåpet varje jul....ingår liksom i julpyntet!


Ha nu en riktigt skön helg och en mysig 1:a advent!
Och ja just ja....vill bara påminna om att webbshopen är uppdaterad med lite nytt, och mera kommer under de närmsta dagarna...
Kram
Sussi

8 kommentarer:

  1. Urfint! Ja skogen är så underbar! Jag har ju skogen alldeles in på husknuten! Jag brukar stå och och titta ut genom altan dörren och bara häpna över naturens storhet och skönhet! Mossan på stenmuren är så vacker mot den lövbeklädda marken!

    Jag vill så gärna komma och hälsa på dig men tror inte jag får ihop det innan Jul! Börjar få Sussie abstinens! Sitter med ett glas rose och brieost och drömmer mig bort till skuggan under fikonträdet i Callian och tänker på hur kul vi hade det! Tror bilderna kommer i februari!

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är trevligt med det där pyntet som kommer fram varje år, som en tradition, det har ju dock minskat...man tar fram mindre och mindre...

    Vilka vackra blommor och krukor...patina gillar jag!

    Ha nu en riktigt go och mysig advent!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Hej Sussi!
    Tänk ändå att vi fortfarande kan vara ute i skogen och kika på allt grönt! Blir du också som en ekorre och samlar in hösten innan vintern kommer?
    Nu är jag så glad för jag har lyckats lägga in din lilla bild till webshopen på min blogg. Och skatan kom idag, på utlämningsstället sa de -jaha, är det du som fått så fint paket! Pappret var verkligen fint, och skatan mår bra. Hon sitter högt utom räckhåll för katten.
    Önskar dig en fin advent.
    /Cia

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara stämningsfulla bilder! Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en underbar adventssöndag!
    Ha den bästa dagen ♥
    Kram Raina

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder ! - Skogen tröttnar man aldrig på...den ger en så mycket och kräver inget tillbaka ! - Om jag inte fick vara ute i naturen, skulle jag nog "vissna" väldigt fort.
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbar avkopplande att vara i skogen, som meditation!

    Så fint du har gjort det, jättevackra bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Så fint du har gjort!
    Jag var hos syrran igår, tänkte faktiskt på dig, att du borde ta och åka dit nån gång/följa med... Kanske kan du fynda även i Sverige... ;-)
    Å, just det, skulle ju ge dig adressen till antikaffären jag "hittade" i Bollnäs, här kommer den: http://www.jonshalvarsantik.se/

    Kram/Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi