torsdag 26 april 2012

Rostigt värre.....

.....är det just nu på vår altan. Tycker det är snyggt mot allt det gula som hör våren till....


En liten trappstege hemsläpad från Frankrike har fått bli blomstertrapp för några pensé krukor. Jag kan inte få nog av penséer på våren.....älskar deras små söta "ansikten". 


Mot vår gulmålade bod fick det bli lite gult i blomlådan


Ute gillar jag färg...men inne får det gärna vara lite mildare toner. Mina pelargoner från i fjol har jag gett upp, så i går var jag till Ulriksdal och köpte nya. Den här, "Kronprinsessan Mary", en vit rosenknopp med vit-gröna blommor i knoppstadiet, fick följa med hem. Mmmmmmmmm.....


 Lite nya saker finns nu i webbshoppen....välkommen in!



Nu väntar jag OTÅLIGT på att våren ska komma på allvar....KOM IGEN NU! Du är efterlängtad!
Storkram
Sussi

10 kommentarer:

  1. Jag lääääängat också efter våren nu!!
    Så mycket fint du visar..gillar den runda rostiga saken på bordt..den med spjälorna!!

    ha en härlig kväll!! Kram sanne

    SvaraRadera
  2. Åhh så mycket fint! Nu bara måste jag ju titta in i din butik en stund.
    Ha en fin kväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Gillar Pensétrappan, snyggt.
    Och vilket mat-reportage i förra inlägget, I like!

    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert Sussi!!! O pelargonen, en av mina absoluta favoriter den sorten!! mm...

    O alla nyheter i shopen, har kikat in o blev sugen på några godbitar, så
    kanske blir det en order inom kort..:)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  5. Just precis nu känns det faktiskt som att våren har kommit. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är varm! Bra start på lördagen.

    Vilka vackra krukor på den fina stegen!

    Vårkram Hannis

    SvaraRadera
  6. Underbara blombilder!!! Å rost visst är det fint, det blir mycket av det i sommar.
    Önskar dig en riktigt härlig helg.
    AC

    SvaraRadera
  7. Häärlig trappstol du hittat!!!! Och så ljuvliga "rostiga bilder"!!!

    Önskar dig en skön och roligt Valborg!!!

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  8. Sussi,
    your flower pots are absolutely darling and you have displayed them so beautifully.
    You have really brought spring inside and outside your home.
    have a nice 1st of may
    rita

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg du har!! Tack för titten...jag kommer gärna tillbaka:)) Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Gamla nötta krukor är ju så charmigt o fyllt av liv. Härliga bilder.
    Allt gott! Ewa

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid och lämnar ett litet avtryck från ditt besök hos mig!
Du som inte har en egen blogg men vill skriva en rad, välj "anonymt" så går det bra ändå!
Sussi